Gaya Mengajar Dosen Terhadap Motivasi Belajar Mahasiswa Di Era New Normal Covid-19
DOI:
https://doi.org/10.35335/kampret.v1i3.23Keywords:
New normal, Teaching style, College studentAbstract
This study aims to determine the teaching style of lecturers on student learning motivation at the Islamic University of Nusantara Bandung, the study program of communication science. The type of research used in this research is descriptive with a qualitative approach. The data collection method in this study was carried out by distributing questionnaires to 15 Uninus students of the communication science study program at random, and conducting a survey on the answers from the 15 resource persons. From the results of this study, almost 100% of the informants agreed that the teaching style of lecturers in the new normal era was very influential on understanding a material and their learning motivation. The more attractive the lecturer's teaching style, the easier it is to understand the material.
References
Agustin, I.M., Hidyatullah, F., Aminoto, C., & Tau, K. (2018). Faktor Eksternal Tingkat Stres Mahasiswa Keperawatan dalam Adaptasi Proses Pembelajaran. 172-181.
Deswita, A. P., & Dahen, L. D. (2013). Pengaruh Persepsi Siswa Tentang Gaya Mengajar Guru Dan Minat Belajar Siswa Terhadap Hasil Belajar Akuntansi Pada Program Keahlian Akuntansi Siswa Kelas X di SMKN 1 Sawahlunto. Journal of Economic and Economic Education Vol, 2(1), 1-10.
Dewantara, J. A., & Nurgiansah, T. H. (2020). Efektivitas Pembelajaran Daring di Masa Pandemi COVID 19 Bagi Mahasiswa Universitas PGRI Yogyakarta. Jurnal Basicedu, 5(1), 367–375.
Dewi, W. A. F. (2020). Dampak Covid-19 terhadap implementasi pembelajaran daring di Sekolah Dasar. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(1), 55-61.
Elianti. (2013).Pengaruh Kemampuan Mengajar Dosen Program Studi Matematika Fkip Unsyiah Terhadap Prestasi Belajar Mahasiswa Dalam Mata Kuliah Trigonometri. Jurnal Peluang, 2(1), 39.
Ferdiana, S. (2020). Persepsi Mahasiswa tentang Penggunaan Media Daring pada Program Studi S1 Ilmu Gizi Sekolah Tinggi Ilmu Kesehatan Surabaya selama Masa Pandemi Corona Virus Disease (COVID-19). Indonesian Journal of Science Learning, 1(1), 5-12.
Firman, F., Rahayu, S. (2020). Pembelajaran online ditengah pandemic covid-19. Indonesian Jurnal Of Educational Science (IJES). 2(2), 81-89.
Muntashofi, B. (2015). Pengaruh kompetensi dosen terhadap motivasi belajar mahasiswa (Survey pada mahasiswa angkatan 2012 kelas B program studi Pendidikan Akuntansi UPI). JPAK: Jurnal Pendidikan Akuntansi dan Keuangan, 3(1), 1-12.
Purwanto, A., Pramono, R., Asbari, M., Hyun, C. C., Wijayanti, L. M., & Putri, R. S. (2020). Studi eksploratif dampak pandemi COVID-19 terhadap proses pembelajaran online di sekolah dasar. EduPsyCouns: Journal of Education, Psychology and Counseling, 2(1), 1-12.
Putria, H., Maula, L. H., & Uswatun, D. A. (2020). Analisis proses pembelajaran dalam jaringan (daring) masa pandemi covid-19 pada guru sekolah dasar. Jurnal Basicedu, 4(4), 861-870.
Rahmadi., (2011). Pengantar Metodologi Penelitian. Antasari Press Banjarmasin
Sari, I. P., & Sartika, R. (2018). Pengaruh Perilaku Belajar, Gaya Mengajar Dosen, dan Kecerdasan Emosional Terhadap Pemahaman Mahasiswa Pada Mata Kuliah Pengantar Akuntansi. Menara Ekonomi, 4(2), 39–49.
Suciati, P., Triawinata, M. M. F. M., & Rizkiyanti, N.(2018). Pengaruh Gaya Komunikasi Dosen dalam Proses Pembelajaran Terhadap Motivasi Belajar Mahasiswa HUMAS Program Pendidikan Vokasi.
SYAFA, S. (2016). Pengaruh Persepsi Mahasiswa Tentang Gaya Mengajar Dosen Dan Motivasi Terhadap Hasil Belajar Biologi Di Universitas Darussalam Ambon (Doctoral dissertation, Universitas Negeri Makassar).
Tari, W. (2017). Pengaruh Gaya Mengajar Guru, Media Pembelajaran dan Disiplin Belajar Terhadap Motivasi Belajar Siswa Kelas XI IPS Pada Mata Pelajaran EKONOMI di SMA Negeri 2 Bayang Kabupaten Pesisir Selatan (Doctoral dissertation, STKIP PGRI SUMATERA BARAT).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Destia Mustikasari, Mochamad Rizki Subagja, Ramdan Inda Majid

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

